A francia zongoraművész, Sarah Tysman rendszeresen lép fel korrepetitorként Maria Bengtsson oldalán (közös CD-jük jelent meg Richard Strauss dalaiból), valamint Vera-Lotte Boecker, Anna Prohaska, Wiebke Lehmkuhl és Benjamin Bernheim partnereként, továbbá visszatérő kamarapartnere Michael Volle, Piotr Beczala és Rolando Villazón. Koncertezett a milánói Scalában, a párizsi Palais Garnier-ben, a Bécsi Állami Operaházban, a valenciai Palau de les Arts Reina Sofíában, a barcelonai Palau de la Música Catalanában, a Zürichi Operaházban, a Frankfurti Operában, a Strasbourgi Opéra du Rhin-ben, a toulouse-i Théâtre du Capitole-ban, valamint fellépett a dortmundi Konzerthausban, a londoni Wigmore Hallban, a grazi Musikvereinban, a varsói Nemzeti Filharmóniával, a zürichi Tonhalléban, a hamburgi Laeiszhalle-ban, a bielefeldi Oetker-Halléban, a Schleswig-Holsteini Zenei Fesztiválon, a Verbier Fesztiválon és a Wiesbadeni Majálison is. A Deutsche Grammophon „stage+music” sorozatában Cameron Shahbazi kontratenorral és Adélaide Ferrière ütőhangszeressel dolgozott együtt.
2020 és 2022 között a Bécsi Állami Operaház zenei vezetője volt. Ezt a pozíciót korábban, 2012 és 2016 között, a Salzburgi Ünnepi Játékokon is betöltötte, majd 2017-ben Aribert Reimann Lear király, 2018-ban Hans Werner Henze A bassaridák, 2024-ben pedig Thomas Adès Hamlet című operája kapcsán tért vissza a fesztiválra, Bertrand de Billy asszisztenseként. 2023-ban Richard Strauss Az árnyék nélküli asszony című operáján dolgozott a Baden-Badeni Húsvéti Fesztiválon. Állandó munkakapcsolat fűzte a Berlini Komische Operhez és a Zürichi Operaházhoz is.
Szólistaként és zenei asszisztensként többek között a Berlini Állami Operában, a Theater an der Wienben, a párizsi Opéra Nationalban és a Bayreuthi Ünnepi Játékokon is közreműködött. Olyan karmesterekkel dolgozott együtt, mint Daniele Gatti, Philippe Jordan, Kirill Petrenko és Franz Welser-Möst.
Tanulmányait szülővárosában, a párizsi Conservatoire National Supérieur-ben végezte, majd a hamburgi Zeneművészeti Főiskolán folytatta. Ezt követően Pierre-Laurent Aimard-nál tanult kamarazenét, később pedig Hartmut Höll vezetésével a daléneklés repertoárjára specializálódott.
Szólistaként is fellépett Kirill Petrenko vezényletével: többek között Grieg zongoraversenyét és Szkrjabin Prométheuszát adta elő a Komische Oper Berlin színpadán, valamint Stravinsky Petruskáját a Berlini Filharmóniában. Legutóbb a Berlini Filharmonikusokkal koncertezett Berlinben és az Egyesült Államokban, a bécsi Musikvereinban és a hamburgi Elbphilharmoniában.
A 2025-ös Biennálé keretében ő vezette a zenei megvalósítást az All the Beauty and the Bloodshed című film zenéjének előadásában (Soundwalk Collective – Nan Goldin kiállítás részeként) a Berlini Neue Nationalgalerie-ben, a Berlini Filharmonikusok tagjaival. Emellett zongoristaként is közreműködött a Filharmónia kamaratermében a Tipping Points. Fourteen ways to describe climate change című koncerten, amelyen Gregor A. Mayrhofer azonos című új művének bemutatója is elhangzott.
Sarah Tysman 2016 óta a Berlini Művészeti Egyetem énekrepertoár professzora.
